Spurvene

0 - 2 år.

Vi er opptatt av at barnehagetiden skal være fylt med utvikling. Når barna starter i Griseknoen starter de på småbarnsavdelingen, Spurvene.  På Spurvene legger vi vekt på nærhet, omsorg, trygghet og en forutsigbar hverdag.

Tur: For de aller minste er barnehagens område stort og spennende, og det er mye å utforske for en liten krabat. Som oftest blir de aller minste på Spurvene igjen i barnehagen eller blir med på trilletur utenfor barnehagen. De eldste på avdelingen blir som regel med Kråkene på gåturer for å utforske skog og fjære

Faglig aktivitet: De daglige gjøremål er en verden i seg selv, fylt av å sanse, undre og uttrykke seg. Spurvene har fokus på språkstimulerende aktiviteter gjennom hverdagssamtaler, sang og fortellinger. Spurvene har også en egen dag hvor de utforsker skapergleden, hvor de minste får brukt kroppen til å sanse og uttrykke seg.

Hvile: Det tilbys vognplass for dem som trenger å sove i løpet av dagen. Vognplassen er plassert i en liten garasje slik at barna kan sove ute i frisk luft. Dersom barna ikke sover i vogn legges det til rette for hvilestund inne på avdelingen.

Fjøs: Spurvene har ikke fjøsvakt, men blir med i fjøsen for å bli kjent med dyrene, samt de lyder og lukter som følger med livet på gård. Det viktigste for Spurvebarna er å bli trygge på dyrene våre.